Portugal kills rockstars.

Calatoresc singura. E singurul lux pe care mi-l permit. Ma rog, semi-lux. Ca daca as calatori cand vreau eu, ar fi luxul suprem, cu acte-n regula. Da’ timpu’ nu tine cu mine. Nici el. Am un prieten care a vizitat peste 70 de tari. Si fiul lui, aproape 30. E incredibil. Eu am bifat, pana acum, 12 tari. Nu e wow, dar I’m still counting.
La mine suna cam asa: Thailanda, Dubai si Abu Dhabi ( asta e o singura tara, ca se pune la Emirate), Portugalia, Spania ( fara numar: Madrid- de 5-6 ori, Barcelona, Valencia, Zaragoza, Palma de Mallora, Guadalajara), Italia ( Bari si Sicilia), Olanda, Franta (Paris si Bordeaux), Elvetia, Bulgaria, Germania, Austria si Anglia. Oh, Anglia, cu Londra ei si Manchester si Liverpool si NewCastle. In fine.
Regret un lucru: cand eram studenta la Londra, preferam sa vin acasa in vacante. De ce sa calatoresc, cand puteam sa stau cu ai mei? Ma rog, nu ca stateam cu ai mei, ci petreceam zile si nopti intregi prin cluburi, baruri and so on. Da’ mi-am facut norma si-acu’ nu-mi mai arde de betii, petreceri si alte cele.

Azi, o sa scriu despre ultima mea experienta de plimbat: Portugalia.
Dac-ar fi sa ma car maine din tara, as alege Madridu’. E orasu’ meu preferat ever. Si poate Dubai. Da’ cre’ ca-n Dubai e misto doar sa mergi in vacanta. Nu stiu daca m-as acomoda acolo. E o chestiune de limba, in primul rand. Cand merg intr-o tara straina, cel mai mult imi place sa vorbesc si limba aia. Iar in Spania, o dau pe castellana cu ceva flow. La catalana-i ‘grele’, da’ nu tin neaparat s-o stapanesc.
Vorbind despre Portugalia, well, cre’ ca-i cea mai misto tara din Europa. Are de toate. Cand m-am dus la Belem, am realizat ca, frate, lumea a-nceput acolo. Ca daca nu existau alde C. Columb, Vasco Da Gama si restu’, nu mai pupam noi visu’ American si nici calatorii prin Asia. Deci, din Portugalia a-nceput totul.
Apoi, bucuria de a trai, simplitatea oamenilor si mancarea absolut fabuloasa sunt cel mai mare plus al Portugaliei. Lisabona cu Baixa Chiado, tramvaiele alea superbe, noul care se-mbina perfect cu vintage-ul, pastel de nata-ul lor si lista continua.
Nu sunt genul de calator ahtiat sa vada muzee sau sa faca tururi. Imi plac locurile turistice, dar sa le vad si sa explorez in stilu’ meu. Singura. Io cu mine. Asa c-o iau la pas si merg de nebuna pan’ ajung unde trebuie. In plus, la Lisabona, de exemplu, am vrut musai sa ajung la restaurantul lui Jose Avillez. Bine, omu’ are un lant intreg, niste locatii fabuloase, stele Michelin, vreo 3 la numar si un fusion de bunatati cum rar am gustat. M-am chinuit rau sa prind o masa, am sunat, am dat mail-uri, am dat cu flow in portugheza, engleza, spaniola, tot ce-am stiut si s-ar fi potrivit. Si-am reusit. Am mancat niste chestii despre care n-as fi crezut ca se pot transforma in mancare. Da’ a meritat din plin.
Ah, am stat la Pestana CR7. Hotelu’ brand-uit de Ronaldo Cristiano. Impecabil. Nu numai oameni misto acolo, ca staff, da’ si un concept intim si personal care m-a facut sa ma simt ca acasa. In plus, am mancat cea mai buna caracatita ever. O recomand de un milion de ori.
Anu’ trecut, n-am calatorit deloc in Europa. Anu’ asta, in Portugalia, mi-am dat seama ca-i cazu’ s-o ard mai des pe batranu’ continent. Ca apartin locului si ca tre’ sa descoper fiecare particica. Asa ca, anu’ asta am in plan sa ma mai car p-aici, sa mai descopar din istoria si gastronomia locului. Sincer, cand am fost in Thailanda, m-am simtit ca un musafir neinvitat la un house warming party. Not cool, not cool at all.
Si-acuma poze: greetings from Portugal. Apropo, am fost in Cascais si Estoril. Am vrut atat de mult sa vad ‘Boca Do Inferno’, ca m-am ratacit prin Cascais si-am mers de credeam ca de la Atlantic, am ajuns la Pacific. Haha.
P.S2: tot in Baixa Chiado am vazut doi batrani care dansau, in mijlocul strazii, pe muzica d-aia cubaneza. O sa pun link-u’ de pe youtube-u’ meu. Mi s-a parut the coolest thing ever.